Aanmelden Eco-Schools inspiratiedag maart 2021

13:30 – 14:00 Digitale inloop/checken online
14:00 – 14:30 Centrale start
14:30 – 15:15 Ronde 1
15:15 – 15:45 Pauze
15:45 – 16:30 Ronde 2
16:30 – 17:00 Afsluiting

Workshops voor docenten

Als docent heb je de keuze uit drie workshops en er zijn twee rondes. Je kan dus jouw persoonlijke programma samenstellen. Als docent volg je het programma apart van de leerlingen.

A. Plezier, successen, valkuilen en verwachtingen: ontdek de kracht van jouw Eco-team
14:30 – 15:15 uur Ronde 1 / 15:45 – 16:30 uur Ronde 2

Na deze workshop:

  • Ken je tools om de kracht van jouw Eco-team in kaart te brengen.
  • Kun je jouw Eco-team bijsturen bij te hoge verwachtingen.
  • Weet je hoe je successen kunt vieren en de positieve energie behoudt.
  • Weet je beter hoe je kunt schipperen tussen droom en werkelijkheid.

B. Hoe hanteer je de coachrol, bewaak je processen en hou je een teamgevoel?
14:30 – 15:15 uur Ronde 1 / 15:45 – 16:30 uur Ronde 2

Er is veel ruimte voor uitwisseling en oefenen. Ook halen we enkele theorieën aan en diepen wij jouw rol als coach uit.

Na deze workshop:

  • Kan je je rol als coach beter uitvoeren.
  • Weet je hoe je het teamgevoel in het Eco-team kunt versterken.
  • Kan je coachingstechnieken toepassen om de groep fijn aan het werk te zetten.
  • Kun je de groepsprocessen beter bewaken.

C. Welke acties, oplossingen en ideeën kan ons Eco-team nog meer toepassen binnen de thema’s en de zeven stappen?
14:30 – 15:15 uur Ronde 1 / 15:45 – 16:30 uur Ronde 2

In deze workshop krijg je ruimte om uit te wisselen over de thema’s en de zeven stappen. Wat werkt goed? Wat kunnen jullie nog beter doen? We wisselen ervaringen delen af met concrete tips vanuit Eco-schools Nederland.

Na deze workshop:

  • Weet je welke concrete acties of ideeën je nog meer kunt uitvoeren binnen de door jouw school gekozen thema’s.
  • Kan je de besproken tips over de zeven stappen toepassen in je Eco-team.
  • Weet je welke andere mogelijkheden (acties, ideeën, oplossingen voor thema’s en stappen) er zijn naast alles wat jullie al doen.
  • Heb je concrete tips gekregen en uitgewisseld waardoor je met nieuwe energie verder kunt.

Leerlingen

Waarom zit je in het Eco-team? Wat gaat goed en is leuk? Hoe ga je om met tegenslag?
14:30 – 15:15 uur Ronde 1

In deze ronde zetten we op een rij wat de redenen zijn waarom je bij het team zit. We zetten ook op een rij wat jou plezier geeft, waar je zin in hebt en wat je goed kan. Zo weet je nog beter wat het Eco-team aan jou heeft en waarom je erbij zit. Het is immers een hele toffe ervaring die je opdoet! In het tweede deel bespreken we wat jij goed – en juist minder goed vindt gaan. We bekijken hoe je je verwachtingen overeen kunt laten komen met je wensen/dromen.

Na deze workshop:

  • Weet je wat jou plezier geeft binnen het Eco-team.
  • Kan je benoemen wat je kwaliteiten zijn.
  • Weet je hoe je kunt blijven dromen én dingen voor elkaar krijgt.
  • Heb je weer nieuwe energie en zin om verder te gaan met het Eco-schoolsprogramma.

Welke acties, oplossingen en ideeën kan ons Eco-team nog meer toepassen binnen de thema’s en de zeven stappen?
15:45 – 16:30 uur Ronde 2

In deze workshop krijg je ruimte om uit te wisselen over de thema’s en de zeven stappen. Wat werkt goed? Wat kunnen jullie nog beter doen? We wisselen ervaringen delen af met concrete tips vanuit Eco-schools Nederland.

Na deze workshop:

  • Weet je welke concrete acties of ideeën je nog meer kunt uitvoeren binnen de door jouw school gekozen thema’s.
  • Kan je de besproken tips over de zeven stappen toepassen in je Eco-team.
  • Weet je welke andere mogelijkheden (acties, ideeën, oplossingen voor thema’s en stappen) er zijn naast alles wat jullie al doen.

Docent ##area_repeater21.count

Docent #1

Leerling ##area_repeater32.count

Leerling #1

Let op: dit is alleen voor leerlingen en docenten. Directie hoeft niet mee en kan apart inloggen vanuit school/huis. Jullie doen hetzelfde als alle andere teams, maar worden gefilmd tijdens de livestream terwijl jullie de oefeningen en gesprekken voeren.