De Foundation for Environmental Education (FEE – de internationale organisatie achter Eco-Schools) verzorgt vanaf november maandelijks een gratis webinar. De aftrap is op woensdag 26 november om 15.00 uur Nederlandse tijd. Ben jij als docent of student benieuwd hoe andere scholen duurzaamheid in het lesprogramma verwerken? En hoe dit in andere landen gebeurt? Dan is dit een goede bron ter inspiratie! Het eerste webinar heeft als thema afval.

Vanachter de laptop is alles goed te volgen en zijn langdurige en prijzige trainingen en workshops niet meer nodig. Tijdens het eerste webinar staat afval centraal. Hierbij ligt de nadruk op het lesgeven over afval en het integreren van dit thema in het curriculum. Het webinar wordt gehouden op 26 november om 15.00 uur Nederlandse tijd en zal in het Engels zijn.

2019 11 04 webinar

Educatieve experts aan het woord

Tijdens het webinar worden docenten geïntroduceerd met onderwerpen rondom afval en worden educatieve materialen beschikbaar gesteld door UNEP, deze kan je daarna zelf ook in de lessen gebruiken. Ook vertellen educatieve experts hoe afval gelinkt kan worden aan het curriculum, hierbij wordt een voorbeeld gepresenteerd door één van de 68 Eco-Schools landen. Na de presentaties is ruimte voor vragen en een discussie met de andere online aanwezige deelnemers.

Aanmelden

Om te kunnen deelnemen aan het webinar moet je jezelf aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en de volgende gegevens vermelden:

Naam

Land

Functie (Student/docent/medewerker/manager etc.)

Emailadres

Alle deelnemers ontvangen (binnen twee werkdagen) een link voor Zoom, dit platform wordt gebruikt voor het webinar. Hieronder is een overzicht van de ingeplande webinars. Registratie voor de verschillende webinars zijn 30 dagen van tevoren open voor inschrijvingen.

2019 11 04 overzicht webinars

Op aanvraag kan elke deelnemer na het webinar een diploma ontvangen.

Meer informatie over de webinars is te vinden via deze link.