Tim Verhoef

Wij als team hebben tijdens een van onze wekelijkse meetings samen bedacht een instagram account op te starten. Vrijwijl die zelfde middag was het account aangemaakt en hadden twee leerlingen de taak gekregen dit te onderhouden. Zo worden er tips om duurzamer te leven gepost op onze story en laten we weten waar wij mee bezig zijn.

  • Welke tips wil je andere Eco-teams geven over communicatie van jullie Eco-Team?: Een tip die wij andere Eco-teams willen geven is het onderling goed communiceren. Zonder duidelijke afspraken deadlines en activiteiten kan een instagram account niet altijd even goed onderhouden worden. Zorg dat iedereen weet wat er in de agenda staat en hoe dit gedeeld gaat worden met de hele school. Ook is het leuk om bij het instagram account een thema te verzinnen, zoals een bepaalde kleur of logo hiermee maak je jullie account origineel.
  • Wat was het doel van deze communicatie-actie en wie wilde jullie bereiken?: Ons doel van deze communicatie-actie was de rest van de school meer te betrekken bij het groener maken van de school. Op ons account worden leerlingen en andere volgers op de hoogde gehouden van waar het eco team mee bezig is. Zo weten zij ook wanneer ze extra warm moeten kleden op warme truien dag of wanneer ze brood mee naar school kunnen nemen om dit met vegetarische producten klaar te maken in de pauze.
  • Onderwijstype: Voortgezet onderwijs
  • School: Maerlant-Lyceum